Sikrer Max Manus sperrefrist: Sender ut 70.000 buttons

11.05.2009
Nordisk Film Distribusjon har sett seg lei på butikker som bryter sperrefrister ved DVD-salg. Nå tar selskapet affære for å sikre Max Manus.
maxmanus
maxmanus 
Nordisk Film Distribusjon har sett seg lei på butikker som bryter sperrefrister ved DVD-salg. Nå tar selskapet affære for å sikre Max Manus. – Vi sender ut 70.000 buttons til de ulike kjedene med Max Manus-logo, og teksten «I salg fra 17, juni». Det er også laget et sperrefristbrev, som følger med samtlige utsendelser av Max Manus, sier administrerende direktør Espen Tollefsen i Nordisk Film Distribusjon til Farojournalen .

Ikke bevisst
Spesielt dagligvarebutikker har utmerket seg negativt i forhold til sperrefrister, forteller direktøren. At butikker legger ut filmer til salg for tidlig, er et økende problem.

- Jo større titler det er snakk om, jo bredere distribueres filmene. Dagligvarebutikker er ikke alltid like godt kjente med sperrefrister, og brudd har skjedd relativt ofte.

Tollefsen tror ikke dette er bevisste brudd på sperrefrister.

- Kanskje noen har spekulert i å selge filmer først, men jeg tror ikke det gjelder flertallet. Spesielt i dagligvarebutikker går filmene rett ut i hylla.
 
Les hele artikkelen i Stavanger Aftenblad




  
Trenger du fagfolk til ditt neste prosjekt?
Sjekk vårt bransjeregister.
 
Database med filmer som er produsert med tilskudd fra Filmkraft Rogaland eller Filmkraft Invest.
Portal for levering av søknander om utvikling og produksjon av kortfilm, dokumentar, TV-serie, spillefilm og dataspill i tillegg til kompetansehevende tiltak..  
Ta kontakt med oss i Filmkraft.
{{teaser1:html}}
{{teaser2:html}}
{{teaser4:html}}