Seertall uke 5: Hurra for «Gullfisken»

04.02.2009
Tv-reklame kan være irriterende. Men «Gullfisken», som hedrer fjorårets beste reklame- filmer, har etablert seg som et av de morsomste prisutdelingsshowene på norsk tv
At Hjelpekorpset-duoen Solveig Kloppen og Helen Vikstvedt har overtatt programlederrollen er en bra ting. Også de tar mye plass, men de er morsomme og poengterte, og holder seg alltid til det som er kveldens tema: å velge ut de beste norskproduserte reklamefilmene i året som gikk. Nå er jo reklamefilm et takknemlig tema for både ironi og annen harselering. Men Thomas og Harald, som ledet Spellemannprisen lørdagen før, har definitivt noe å lære av Solveig og Helen.

Norge har i flere år vært i verdenstoppen når det gjelder å lage god reklamefilm, så heder er på sin plass. Seerne var også engasjerte, TV2 oppnådde en markedsandel på 42,4 prosent lørdag kveld for showet. Bare i 2007 har seertallet for.

Ifølge Kampanje.com er det blant 20- og 30-åringer reklameshowet er mest populært.

Ellers kan NRK1 skilte med nok en formidabel helg, med flere programmer godt over millionen. Fredagskveldens «Mestrenes mester» er blitt både en snakkis og en gedigen seersuksess.

TV2 oppnådde på sin side milliontall på håndballkampen mellom Norge og Polen.
 
Les mer hos Aftenbladet




  
{{teaser1:html}}
 
{{teaser2:html}}
{{teaser3:html}}
{{teaser4:html}}
{{teaser1:html}}
{{teaser2:html}}
{{teaser4:html}}