jun 05

Classic SHIT®

TAB Publisert i Utagget  av TAB |
Ny viral fra Theon Productions:
 
BELIEVE in SHIT® (SHIT face) 
 

mai 31

PUSHWAGNER ER PÅ VEI TIL EN KINO NÆR DEG!

Søren Klype Publisert i Utagget  av Søren Klype |
 

Siden tidelig januar og helt frem til slutten av mai i år har vi klippet, Pushwagner.

Erik Andersson og Anders Teigen har gjort en glitrende jobb med klippen uten at vi noen gang har befunnet oss i samme rom. Filmen er satt sammen ved hjelp av Dropbox og Skype. Noe som har fungert aldeles ypperlig. Alle som har jobbet med Erik Andersson vet at han har en kronisk frykt for regissører og ikke minst co-regissører med dårlig ånde som puster ham i nakken åtte timer hver dag...

For å beskrive det med Eriks egne ord "alle får litt dårlig pust etter lunsj og slike ting... Det er helt vanlig".

Anders Teigens særheter har vi ikke grepet helt fatt i siden det er første gang vi jobber med han, men fyren er stasjonert i Trondheim med kone og barn. Teigens sønn er av den typen som stadig havner på legevakten med hull i hodet så det var greit å følge samme prosedyre som med Erik Andersson.

En annen fordel med denne metoden er selvsagt at vi har et klipperom i Oslo slik at det er mulig å komme med egne tilbud på hvordan en scene skal se ut. Med andre ord kommer vi til å benytte oss av denne metoden i fremtiden. Da slipper vi all den dyre munnskyllingen også...

Klippeprosessen har vært vanskelig siden vi fra starten bestemte oss for å lage en film som ikke har klassisk dramaturgi. Pushwagner er en karakter som ikke helt passer inn i en fortelling med en tydelig rød tråd. Faktisk tror vi det kunne blitt filmens død.

Med andre ord har vi blitt lykkelige når hardbarkede dramaturger har brent historiens oppbygging som en skitten heks!

Det er ikke dermed sagt at vi har lykkes med våre krumspring, men vi har i det minste våget å bryte mønsteret. Vi mener at filmen ikke beskrives med en setning. Den skal være ordet som har gått som en mantra igjennom hele planleggingen og produksjonen. Nemlig ordet... Kontroll...

Vennlig hilsen

Even G. Benestad


mai 14

Cannes 2011 - #2 Digital distribution

Solveig Arnesen Publisert i Utagget  av Solveig Arnesen |
Digital distribution

 

The digital era gives us new ways to finance and distribute stories! A new relationship is developing between stories, audiences and creators. We will be telling, delivering, sharing stories.

 Audiences today care less about format. They care about ideas.

 From being a business influenced by gatekeepers, it is becoming a more creator led, and consumer led business.

-       From being a business influenced by limited spaces on different limited levels, it is becoming a business where content has unlimited space.

-       From a situation where the filmmaker is in a pidestal, never really communicates with his or her audience it is now a lot more of two way access. The filmmaker has direct access to the audience and the audience has more access to the filmmaker.

-       From being a business where delivery and distribution has been very expensive, delivery and distribution now doesn’t have to be expensive before.

-       The conventional film business has been well suited for big bloc busters and not very accessible for smaller, independent productions. The new ways of digital distribution is more suitable for niche projects and specialist productions.

-       From having a very fixed strategy for every production it is becoming a lot more possible and necessary to tailor your strategy to your particular project. The traditional windows are blurring.          

-       From having single format projects we are looking at multi format content/ cross media formats.

-       From working in different territories when it comes to distribution, it is now global, instant distribution.

-       From dealing with exclusive rights we are going to deal with non-exclusive rights. Keeping the rights to distribute our film directly for instance.

-       Audiences: have taken control, are no longer passive, personalize their media consumption and are fragmented across the different platforms.

 It’s going to be about active collaboration and co-creation more than an eccentric filmmaker making a film for me to consume.

-       Keywords are collaboration/ crowdfunding/ crowdsourcing

 

Things to think about when you make your campaign:

-       What is the story I want to tell?

-       How will I deliver the story?

-       What kind of audience participation do I need or want?

-       How will audience participation affect the story over time?

 

A good story is the keystone, which is fundamental in every project if you are going to succeed!

 

If you would like me to go into further detail on digital distribution, don’t hesitate to contact me at solveig@genesisfilm.no

 

 

 

 

 

 

mai 13

Cannes 2011 - #1

Solveig Arnesen Publisert i Utagget  av Solveig Arnesen |


Here’s a little update on the main things we have learned at the first day of Producers Workshop in Cannes.

 

On the first night a panel of some very experienced professional Cannes visitors gave some general tips and thoughts about Cannes and the business in general.

Sydney Levine

Sydney is the writer of SydneysBuzz at www.indiewire.com. She has many many years of experience in the aquisition of films and shares some facts with us.

 Cannes is 450 sales agents who aquires licensing rights to 4200 films and sell them to distributors in 60 different territories.

 As a producers you need to know what is sold by whom.

 Vairety, Screen International and Cannes market are important magazines to read to keep up to date with the market and all the deals that are being made. What kind of deal to you want for your film?

Use the Cannes map. Find the people that are relevant to you to talk to and then find them on the map.

Know who you want to see. – It should be because they sell films similar to your project.

 Keep in mind:

- Everyone you meet, you are going to meet again. Everyone is on their way up and down the ladder. Make your best impression on everyone. The one you feel only stands in your way because you want to talk to the boss today, can be the boss in a few years. Be respectful to everyone. However if someone is too busy to be polite to you, don’t take it personally.

 When you are walking around the market and eventually approaching the booth with the people you want to talk to you have to observe the culture in that booth. Are they friendly? Joking? Or more formal?

 At a party, never interrupt people even if you have found the one you have looked for forever. People look like they are just hanging out – they are really doing business.

Good information to be picked up at www.indiewire.com. Here you find mostly American news, but also a good blog network. It is also useful to read about the american distributors and what they are currently buying in case you are looking to sell your film in the US. They also have a good rights roundup.

In Toronto and at Sundance it might be a good idea to use a producers representative to rope in the buyers.

Are you getting close to doing a deal? Befpre you decide anything – get a lawyer! You are going to need help on the legal issues.

 

Useful links:

www.cineeuropa.org

www.Filmbiz.asia.com

www.Deadline.com

www.Thewrap.com

 

Dean English

Dean is a Canadian producer. He is sharing some Cannes tips and hints with us:

-       Talk to people and try to see things from their point of view.

-       The deal you are proposing has to make sense for both sides. If this is not the case, it doesn’t help if you both love the idea.

-       Never make any assumptions

-       Listen

-       Encourage people to talk

-       Do your homework! Are the people you are talking to looking for independent films at all?

-       Be in the mood for festival love. Be prepared for improvising.

-       Be in the mood for discovery. Can YOU be the discovery for somebody else?

-       Dismiss nobody. You never know where people will end up.

 

Do  you think the film business is about the passion for a great film? Oh no. The film business is based on fear and greed.  – Fear of missing the next big project. Greed, ”what will be my part of the cake?” Pick out a sales agent or distributor ans look at what else they are representing in the market which actually is their bread and butter.

Cannes is the key stone event of the whole year. If you can afford to, you should also og to Berlin, Toronto and AFM.

REMEMBER:  You are first of all pitching yourself, more than the project.  Prepare your pitch. It’s all about getting a conversation going. What is the hottest information about yourself?

Know who you are talking to. If you happen to actually know something about them they’ll be flattered. Know what it is that you want that they can give.

 

Christopher Thoke

German producer coming to Cannes for 16 years.

Here is his 13 steps on Cannes and the film business in general:

 

- There is no Cannes! The city of Cannes doesn’t exist during the film festival. There is just a global event. Deals made in Cannes amounts to about a billion of dollars. It is the next biggest press event after the olympics.

2.     - Arthouse meets ice cream! Cannes is often about projects with an artistic vision – but ever so often about people who doesn’t care about arthouse at all. Salesagents that see content as a necessary evil and and looking for films with a nice, catchy title. For some people it doesn’t matter what they sell…

3.     - Meet people! US people are most often to be found at the Carlton and the Majestic. Most people structure their day in 30 minute pieces. When you are meeting somebody, make sure you fit into the 30 minutes, including for the person to get to you. Call the person you are meeting in the morning of the actual day and reconfirm your appointment. Write down the key facts of the meeting on the back of the business card.

4.     - Listen to the big guys! You might find a panel with some of the real big guys who has something useful to say. That way you can get a lot of hidden information you never normally can get access to. This is among the beautiful things that might happen in Cannes. Check out the program of the Kodak pavillion and the US and UK pavillion programs.

5.     - Last exit ARTE! ARTE is an important partner in a tough market place. They have reception lunch for producers at their boat. Try to organize an invitation for that reception.

6.     - Where to find talent for your next project! See as many films as possible. On the last lørdag they show the whole competition program.

7.     - Think energy. marsé du film in Cannes is a long distance run. onsdag/ torsdag is warming up to the first weekend which will be intense. The second week people are more accessible if they are still there.  That is the best time to approach sales agents. They should never be approached for the first time during the festival. Make your appointments in advance.

8.     - Preparation helps! Cinando gives a lot of transparency and contact information to a lot of people. Bring enough business cards! If Cannes is all about informal networking and business done at the parties, do I really need the expensive badge? YES! Vecause Cannes is actually a very closed event and you need your badge everywhere.

9.     - Grasp all business magazines! Too much talking & too much walking. Even if you get tired, grasp the business magazines and ship them home so you can update yourself when you get back in the office. The quality of the information in the Cannes business magazines is unque.

10.  - Celebrity spotting! They are very hidden and seem to not be here at all. You can find them in the bar of hotell du cap and the Chanel reception.

11. - -  Parties are business. NOT fun!

12.    -  Business lunch! If you want a french business partner you have to eat lunch together. Le palme d’or is the best restaurant on the côte d’azur with 3 michelin stars and have reasonable luch offers. Otherwise there is free coffee at the market.

 

13.    -  Understanding Cannes! This is simply not possible. There’s not a more beautiful place to watch films.

 

 

 

mar 28

Back to Back

Nocturne Publisert i Utagget  av Nocturne |

 

Da skal vi snart i gang med å lage kortfilm; location er på plass, skuespillere på plass og crewet er mer eller mindre på plass. Jeg grugleder meg til å komme i gang, gruer meg fordi det er en stund siden jeg sist laget fiksjon, det gikk jo mye i dokumentar, musikkvideo og reklamefilm i fjor. Gleder meg fordi jeg faktisk skal i gang med å lage en film som har vært nesten to år i utviklingsfasen. 

 

“Sagas Øy” begynte som et samarbeidsprosjekt hvor vi var tre regissører som skulle lage en spillefilm av tre novellefilmer. Det var et ambisiøst prosjekt, og med Filmkraft i ryggen utviklet og utviklet vi. Det var en fin gjeng å jobbe med og vi kom ganske langt i planleggingen av hvordan disse tre (vidt) forskjellige historiene skulle flettes sammen til en helhet. Jeg samarbeidet med mitt manuset sammen med en manusforfatter fra Finland ved navn Jenny Dahlstrøm, som jeg traff på et manusworkshop i utandet. Vi fokuserte mye på tematikk og nesten dokumentariske intervjusituasjoner som en link mellom filmene og karakterene i de ulike historiene. Likevel ble det åpenbart på et tidspunkt at historiene var for forskjellige og dermed ikke lot seg kombinere. Man må som kjent alltid stay true to the story, så prosjektet ble derfor lagt på hylla. 

 

Det var derfor en gledelig nyhet da Geir Netland i Phantomfilm ringte meg i november i fjor og spurte om jeg fremdeles var interessert i å lage vår novellefilm som en kortfilm. Jeg takket med en gang ja, og disktuterte med manusforfatter Jenny Dahlstrøm (som hadde filmens orginale idé) om hvordan vi skulle få kuttet ned 30 s. med manus til ca. 15 s. Jenny hadde desverre ikke tid å være med meg i den prosessen så det ble opp til meg å utføre dette kunststykket. Så de siste fire månedene har det gått mye i grubling, strukturering, karakter oppbygging og kutting. Masse kutting. Scener har blitt forkastet og karakterer har forsvunnet i løse luften. Resultatet? Manuset foreligger nå på 16.5 sider. Det er jeg fornøyd med, og jeg har i denne prossessen virkelig lært hva en god rewrite kan gjøre! 

 

Så nå er det duket for den store ildprøven, å unnfange dette barnet som har vokst i mitt hode i nesten to år. Phantomfilm skal skyte to kortfilmer på to uker, og først ut er Vigdis Nielsens “Katteslottet”. Uken etter skal jeg i gang. Crewet er det samme på begge produksjonene, men regi og cast endrer seg fra gang til gang. Det blir veldig spennende å følge med på denne måten å organisere produksjonene på. Jeg har en anelse at crewet vil bli veldig sammenspleiset og effektivt når de allerede har vært ute i produksjon en uke i forveien. 

 

Vi har fire opptaksdager på oss med én ekstra dag senere for noen enkeltsekvenser som trenger en mer frodig natur enn den vi har for øyeblikket. Det skal planlegges, storyboardes, bygges og rives ned. Jeg gruer meg litt til ting som kan gå galt, men gleden overskygger denne frykten. Om to uker går startsskuddet. 

 

Let’s roll..! 

 

Sui Bala - 

  Manusforfatter & Regissør 

  BFM Alumni 2009 

 

  www.nocturne.no

mar 23

På bølgelengde på kino fra 7 april! :-)

Vera Publisert i Utagget  av Vera |

På bølgelengde på kino i Stavanger fra 7 april! Nb. Kom gjerne på premierefest på Foodstory 7. april kl. 21.00! :-)

På bølgelengde er ein eigenfinansiert independent film heilt utan statlege midlar. Filmen er spelt inn på vestlandet, og er litt i slekt med filmar som Mongoland og United. 

På bølgelengde er ein feelgood-komedie og bygger på historier frå Sunnhordland:

"På bølgelengde/Tying the knot: 


In a world of fast cars and jealousy, one man must make the ultimate choice between two worlds: a world of love, friendship and commitment, or a world he knows all too well: the world of the bachelor. Will he make the right choice?

In a perfect world he would, but the wild rugged coast of Western Norway is no such place. It’s a place where real men make difficult decisions forged by the ancient conflicts of men, women and nature. For one man it may just be too much.

Og på norsk: 

Vivian og Jonny har vore kjærestar lenge og ho vil ha barn. Når venneparet giftar seg set Vivian hardt mot hardt, elles vil ho gifta seg med ekstypen. Det vert intriger og forviklingar i den ville ferden mot ein lykkeleg slutt, om Jonny får det som han vil..."
 

På rollelista har me bl.a. Thomas Berg og Morten Østerhus frå Stavanger, Ingrid Tolstad frå Trondheim, Håkon Karoliussen frå Haugesund/Karmøy, Bjørn Moan frå Kabelvåg, Vera Holte frå Harstad,  Stavanger, Brynjar Stautland frå Bømlo, Åge Stokken frå Stord, Geir Bjarte Hatlevik frå Fitjar, Sigurd Sele frå Bømlo, maria Solheim Thorsen frå Kvinnherad, Adrian Særsten frå Stord samt mange fleire lokale skodespelarar :-) 

 

Her er link til traileren vår: 

 

http://www.youtube.com/watch?v=VlmU7wU53fg

 

Her er link til På bølgelengde på Filmweb: 

 

http://www.filmweb.no/film/article405390.ece

 

Søk også etter På bølgelengde på Facebook for meir info. 

 

Me distribuerer filmen sjølv og På bølgelengde kjem på kino frå følgande datoar: 

 

7 april Stord kino (Festpremiere)

7 april SF Kino Stavanger/Sandnes (Festpremiere)

8 april Edda kino, Haugesund

8 april Karmøy kino

8 april Bømlo kino

8 april Harstad Kino

8 april Tromsø kino

8 april Alta kino

 

Og på Bygdekinoen på følgande datoar: 

09 april Austevoll

10 april Fitjar

11 april Rennesøy

12 april Skånevik 

13 april Ølen 

14 april Røldal 

15 april Bokn 

17 april Langevåg/Bømlo

 

Vennlig hilsen

Vera Holte og Frode Nordås

mar 21

Jeg er slags av glad

flavia Publisert i Utagget  av flavia |

Dette betyr egentlig at jeg ikke er glad i det hele tatt, og jeg prøvde denne gangen å benekte dette faktum fordi jeg brukte alle våpen til å avslutte denne typen utsagn. Kanskje jeg bare opprettet en følelse som omgir meg for evigheten.

Hvis du tenker på at jeg har mer enn god del av menneskene i verden er i stand til å ha, som: flott frisk barn, familie, mann som liker meg, leilighet foran stranden ... Vi kan tro at noe mangler, kanskje en jobb. Eller enda, vil vi tro at en lett ende er å lære seg selv hvordan kan mann se ting positivt og akseptabelt. Vi kan leve lykkeligere bare med ting tilgjengelig for oss, med kreativiteten vår for å skape og vår evne til å elske. Bære jeg disse? Jeg har spurt meg selv hver gang fikk jeg depressive.

Jeg kunne endre alt dette for å få det lett, for den følelsen så ventet, den "følelsen av nåde". Jeg kunne fortelle om det nevnt følelsen hvis det hadde skjedd med meg var det følte 98% av en konsistens av en positiv følelse, og akkurat da jeg gjorde mitt verste. Det verste, i en felles oppfatning for deg eller meg, er fryktelig holdning i livet, holdninger av skam, av flauhet og utilstrekkelighet. Det betyr at jeg var lykkelig når gjørt jeg noge ikje bra.

Var det en nordamerikansk psykopat drøm? Presbyterianerne drøm på alt vi agnostikere har fast smaker for depresjon, fordi vi gjentatte ganger benektet gud og systematisk akseptert djevelen i praksis på dagen livet tristhet og skjer utover urene konsekvente holdninger godt beskrives på noen virkelig groove og rock sang.

En klok venn sa en gang at vi må trene oss til like mye akkurat i det øyeblikket vi gjør noe, ikke tenke på fremtiden eller fortiden, det er gjør oss nyte livet og bli lykkeligere.

Da hun kom med denne samtalen var jeg i en nytelse sensasjon. Jeg var i atrium i sentrum av Stavanger med mye sol i ansiktet mitt og spiser mest anbefalte salaten rett på en kaffe plass i denne byen. Hennes selskap er en av mine favoritter, kan jeg si om Livet er basert på at denne scene vi kan stoppe der, fryse og det er det. Slutt på reise. Faktisk, livet er syke reiser. Det holder oppkast literalig eller virkelig.
Fortsetter det følger programmet, rundt 18 timer etter at episoden i restauranten jeg ikke oppkastet noe bort, men jeg fortsetter på epilog på badet, som jeg betraktet som en fin tid utelukket av min naturlige plikt med hygiene - Jeg kan sitte der lese nyheter, men jeg kan ikke tenke at nyheten er på norsk, da jeg savner de millioner av sider i brasiliansk avis, så det er bedre å tro at ikke er tid til å rengjøre ennå, og jeg har mer tid å tilbringe i mitt morgen lås - toalettet.

Til slutt skal vi prøve å analysere hver eneste detalj av gjerninger - Jeg har gjort dette i stund, kommer i ingensteds. Kanskje jeg gjorde det (! ?), men jeg merke ikke.

Jeg liker veldig godt at jeg skriver nå, i den datamaskinen, og mer, det faktum jeg ikke drikker eller røyker for å skrive, og enda mer, at jeg er alene med musikk i mørke plass og stearinlys. Men ikke lenge fra nå, deilig tid, jeg sinsylighvis skal tanker noen som. "Jeg kan se tv instedfor", "drikker isteadfor", "røyker, før sommer slutt, istedfor", "at jeg skule gå til byen istedfor mann mim", "jeg kunne laget en cd i stedetfor for å skrive hit", og så videre.

Ingenting av de tankene kommer i hodet mitt da jeg gjorde god fysiske aktivitet.

mar 17

FRA DRØM TIL VIRKELIGHET

jorunn.hodne Publisert i Utagget  av jorunn.hodne |

I juli 2010 fikk jeg en sterk og gripende historie servert i fanget. Og tenkte umiddelbart at dette er godt og spennende dokumentarstoff. I fantasien begynte jeg både å filme og redigere. Det tente virkelig en gnist i meg. Du skal få alle detaljene; men først et lite bakteppe.

Jeg var på ferie i Hua Hin på besøk hos et vennepar. Tre år tidligere solgte de hus, bil og alt de eide. Tok med seg sine to barn og flyttet til Thailand.  Grunnen til det var at mor i huset, Mimi hadde fått diagnosen MS. En forferdelig sykdom som forverret helsen hennes raskt. På under ett år gikk hun fra å være frisk småbarnsmor til gradvis å bli merkbart svakere, dårligere til beins med skjelvinger og ubalanse. Krykke ble en del av hverdagen og tidvis satt hun i rullestol hjemme i Norge. Da familien var på ferie i Thailand, ble hun som ved et mirakel mye bedre. Varmen og klimaet gjorde at hun kastet hun krykkene. Så det gikk ikke lang tid før de bestemte seg for at de ville flytte.  

Jeg satt i skyggen og nøt en smoothie da Tong Dee kom gående mot meg med et lurt smil. Navnet hadde han fått ganske tidlig da thaier elsker å døpe om venner til å hete noe de kan uttale. Men viktigst av alt; at navnet har en betydning. Tong Dee betyr ”god som gull”  - så det adoptere han med glede. ”Om noen måneder fyller kona mi 40 år og jeg vil overraske henne,” sa han til meg.

Han hadde en plan.

For en tid tilbake hadde han invitert venner og familie fra Norge til hemmelig bursdagsfeiring i påsken. På gjestelisten sto også nye bekjentskaper de hadde gjort i Thailand, i tillegg til vennepar fra Paris og Baku. Til sammen var godt over 100 mennesker invitert.

Tong Dee fortalte at Mimi hadde oppdaget en revolusjonerende  behandlingsmulighet innen MS. Stamcellebehandling; en forskning så ny at den ikke hadde dokumentert effekt og det forelå lite forskningsresultater. Men Mimi sin biologiske klokke tikker kanskje fortere enn hos de fleste, så hun ønsket seg derfor sterkt en slik behandling, men slo det fra seg da prisen ikke stod i forhold til det familien kunne betale.

Tong Dee hadde nettopp fortalt foreldrene sine om Mimi sin drøm om stamcellebehandling. Da de skjønte at hun hadde slått det fra seg pga økonomi, tilbyr de seg å gi halvparten av kostnadssummen i forskudd på arven. Wow. Da han samme dag forteller dette til sine svigerforeldre, vil de også gjerne være med på dette, - ”Vi stiller med halvparten av beløpet.” Med stor glede og glød i blikket fortalte han videre at han ønsket gjestene heller kunne gi en pengegave til behandling i stedet for ting de ikke hadde bruk for. For da vil de får nok penger til reise, kost og losji også.

Alt dette vil Tong Dee nå overraske og glede kona si med på bursdagen hennes. Først med et selskap med 100 venner og familiemedlemmer  - for så å toppe det hele med pengegaven som gjør at hun kan realisere drømmen om en behandling som vil gjøre henne mye bedre.

Hele tiden mens han fortalte rullet filmen på innsiden av  pannelappen min. Men hvordan skulle jeg gå fram for å overtale hovedpersonen til å bli med på dette? Og ikke minst; komme fra det uten at hun ble mistenksom på at det fantes planer om en overraskelsesfest?

Løsningen kom som sendt fra himmelen et par uker senere.

Mimi ringte. Hun hadde en genial ide om at hvis hun stilte opp som ”case” i en dokumentar, kunne jeg kanskje få midler av et fond som ville støtte et filmprosjekt om splitter ny forskning og forskjellige behandlingsformer for MS-diagnoserte. Jeg så plutselig et hav av muligheter, og fortalte at jeg kunne komme ned i påsken og intervjue henne og familien. Sa at jeg kjente en norsk fotograf som bodde i Thailand som sikkert ville bli med. På grunnlag av opptakene kunne vi lage en pilot som vi kunne presentere til forskjellige instanser, og håpe at vi kunne få en eller annen form for støtte. Mimi så for seg at deler av støtten kunne brukes til hennes behandling.

Denne muligheten kunne jeg ikke la gå fra meg. Så på kort tid var midler til å komme i gang på plass. Filmkraft bidro med utviklingsstøtte, fotograf ble hyret inn og billetter bestilt.

 

På tape fikk vi følgende på den uken vi var der:

- Et rolig og fortrolig ”sit down”-intervju  med Mimi. Om situasjonen, tilværelsen, sykdommen, bekymringene og hvilke drømmer hun har om behandling. Om framtiden.

- Gripende intervju med mann og barn om deres situasjon.

- Tong Dee og barnas glede og forventning til dens store festen.

- De hemmelige forberedelsene de gjorde for å tilrettelegge den store kvelden.

- Overraskelsesfesten, når hun i sjokk får se alle gjestene som er kommer fra fjern og nær.

- Intervju med enkelte gjester og familie om forventninger til kvelden.

- Høydepunktet ble da den store pengegaven ble overlevert i etterkant av en rørende tale fra Tong Dee.

- Intervju med Mimi og mannen etter at det første sjokket hadde lagt seg. Om drømmer og håp for framtiden.

 

Dette er bare begynnelsen. Fortsettelse følger..

 

mar 15

Dokumentar til Eurodok

Robert Publisert i Utagget  av Robert |

Viser dokumentaren Detatchment på Eurodok
En liten kortfilm dokumentar om hinduistenes forhold til døden.
 
 

Regi og produsent - Mia Sundsfjord
Klipp og Fotograf -  Robert Vawter 
 
Trailer og poster til filmen
 
 
Har et par billetter hvis noen er interessert
send epost til Robertvawter@gmail.com 
mar 14

Pitch på Kosmorama

lindamay Publisert i Utagget  av lindamay |

"Die Smiling" som er en annerledes road movie jeg skriver manus til, er blant 11 prosjekter som er plukket ut til å pitches på Kosmorama! Dette er jeg selvfølgelig veldig glad for.

 

Filmen blir produsert av Genesis Film, med Solveig Arnesen og meg som produsenter. Skjalg Molvær vil få sin langfilmdebut som regissør av filmen.

 

Les mer om pitchekonkurransen på http://www.kosmorama.no/2011/no/nyheter/arkiv/Pitchere2011.html